Naszą witrynę przegląda teraz 59 gości
22232425
2627282930
Reklama
Największym urokiem świata jest urok drugiego człowieka.
Wpisany przez Administrator
piątek, 08 lutego 2013 16:04

Największym urokiem świata jest urok drugiego człowieka

Upragnione wakacje z wartościami! Wolontariusze Szkolnego Koła Caritas w naszym Liceum, mieli okazję uczestnictwa w obozie rekolekcyjno-wypoczynkowym w Łebie zorganizowanym ks. Dr. Mieczysława Kinaszczuka z Caritas w Archidiecezji Wrocławskiej. 10 sierpnia - dworzec we Wrocławiu, ruch i gwar, bo to kolejny wyjazd integracyjny. Przez 10 dni zacieśniły się nasze ludzkie przyjaźnie, a nade wszystko Jezus w różny sposób stawał coraz bliżej nas podczas modlitwy, Mszy Św., zabawy, plażowania, pantomimy, koncertu.

Pierwszego dnia poszliśmy każdy ze swoją grupą na plaże przywitać się z morzem a ponieważ sprzyjała nam pogoda spędzaliśmy przez 10 dni na plaży każdą chwilę. Zajęcia w grupach, kąpiel w morzu, katecheza, medytacja, zabawy, gry, konkursy pomagały nam w dobrym wykorzystaniu czasu odpoczynku. Mieliśmy nawet okazję wybrać się oczywiście ten kto chciał, aby zobaczyć wschodzące słońce, czy iść na wieczorny spacer po mieście, oraz karaoke. Było to niesamowite przeżycie, wieczorem bawiące się miasto, a rano ciche i puste ulice. Promienie słońca zapowiadające nowy dzień, podnosiły w nas radość, spokój i prowokowały do zatrzymania się w czasie i przemyśleniach.

Wolontariuszom udało się troszkę popracować i zorganizować próby by przedstawić pantomimę w Kościele, do którego uczęszczaliśmy. Ludzie byli zachwyceni. Wielkie powodzenie miał pomysł s. Elżbiety ze Świętej Katarzyny, z którą robiliśmy różańce na plaży.
,br />    Prace w grupach zorganizowane przez opiekunki dotyczące grzechu i Sakramentu Pokuty.

Ks. Kinaszczuk znalazł nam zajęcie. Podczas pobytu na plaży każdy z nas miał znaleźć kamyk, który symbolizował nasz grzech. Animatorzy zachęcali nas do refleksji nad wartością sakramentu pokuty i dramatem grzechu w dzisiejszym świecie. Ofiarowaliśmy te kamienie podczas jednej z wieczornych Mszy.

Jak to na każdym obozie nie zabrakło także dyskoteki i zabawy całą grupą. Świetnie się bawiliśmy. Tańce, muzyka, śpiew. Jedną z wielu atrakcji był również koncert Krzysztofa Krawczyka, na którym nas nie zabrakło. Czego chcieć więcej?
,br />    W ramach nauki i poczucia patriotyzmu uczestniczyliśmy w wycieczce na plac Westerplatte. Wiele radości sprawiło nam płynięcie okrętami pirackimi, oraz wycieczka do Gdańska.

Trudno było nam się rozstać. Przyjaźnie i znajomości zawarte na tym obozie przetrwały i teraz utrzymujemy ze sobą kontakt. Wyjazd do Łeby dał nam wiele zabawy, wypoczynku i relaksu, ale też pozwolił nam przemyśleć pewne sprawy dotyczące wiary i Boga. Osobiście czułam taki duchowy, wewnętrzny spokój po tym obozie. Moja dusza otrzymała dar przemiany, z którego jestem bardzo zadowolona.