Naszą witrynę przegląda teraz 46 gości
Wycieczka w Pieniny
Wpisany przez Administrator
poniedziałek, 30 czerwca 2014 15:18

Grupa licealistów z klasy 1c i 1d I LO w Brzegu wybrała się dniach 9 – 12 czerwca 2014 roku na wycieczkę szkolną w Pieniny – położone na północny – wschód od Tatr Wysokich.

Autokarem, po kilku postojach, około godziny 11. 30, dotarliśmy do naszego miejsca zakwaterowania – Domu Wypoczynkowego „Pod Taborem” w Niedzicy, położonej tuż przy granicy polsko – słowackiej.

Po wypakowaniu bagaży wyruszyliśmy, by obejrzeć fantastyczne widoki na Tatry Wysokie oraz zwiedzić Zaporę Czorsztyńską. Tam mieliśmy chwilę czasu na zjedzenie posiłków, zrobienie cudownych zdjęć na tle Dunajca i Zbiornika Czorsztyńskiego. Następnie przeszliśmy pod zamek w Niedzicy, by obejrzeć jego ciekawą architekturę oraz, by wysłuchać ciekawych legend dotyczących tego zamku. Po krótkim spojrzeniu na zamek obeszliśmy Zbiornik Czorsztyński idąc wzdłuż jego linii brzegowej. Niektórzy mieli okazję, by się wykąpać, a inni, by się poopalać. Po powrocie każdy miał do wyboru: wycieczka rowerowa do bacówki, gdzie można było kupić oscypki lub pozostanie na terenie ośrodka do czasu obiadokolacji. Po posiłku rozegraliśmy miniturniej w kręgle między klasą 1c a 1d. Niektórzy wybrali inne gry, tj. piłkarzyki, air-hockey, bilard, czy tenis stołowy.

Następnego dnia, po śniadaniu, wszyscy udaliśmy się do autobusu, by wyruszyć na spływ Dunajcem. Tam na tratwach płynęliśmy do podnóża Sokolicy, na którą mieliśmy wejść. Flisacy opowiadali ciekawe historie na temat gór, skałek i dróżek położonych przy brzegu Dunajca. Usłyszeliśmy ciekawą historię o Janosiku. Niektórzy śpiewali, inni walczyli z bystrym nurtem rzeki, ale wszyscy wyszli z dwugodzinnej wyprawy bez szwanku. Po dotarciu na miejsce rozpoczęła się 45-minutowa wspinaczka na Sokolicę położoną na wysokości 747m n.p.m. Była to bardzo wyczerpująca górska wędrówka. Wszystkim zostało wynagrodzone to zmęczenie poprzez zapierający dech w piersiach widok na przełom Dunajca. Następnie udaliśmy się do Krościenka, gdzie mogliśmy zapoznać się z walorami turystycznymi tej miejscowości, a także odpocząć trochę po męczącej podróży przy 30-stopniowym upale i zjeść przepyszne lody . Potem wyruszyliśmy autobusem na tor saneczkowy do miejscowości Kluszkowce. Tam każdy miał szansę pomimo lekkich opadów deszczu skorzystać z tej atrakcji. Po powrocie do domu wypoczynkowego zjedliśmy kolację przy ognisku.

Trzeciego dnia, po opuszczeniu domu wypoczynkowego wyruszyliśmy w drogę do Zakopanego. Tam zatrzymaliśmy się pod Wielką Krokwią i poszliśmy zwiedzić Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Kolejno zwiedziliśmy jeszcze kościół i cmentarz zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Następnie spacerowaliśmy po Krupówkach . O godzinie 20 pojechaliśmy do Krakowa, by obejrzeć stolicę Małopolski nocą. Tam zwiedziliśmy Rynek Krakowski oraz Wzgórze Wawelskie. Około godziny 24 naszym celem był już Brzeg, do którego dotarliśmy o 3.30.

Wszyscy uczestnicy wynieśli miłe wspomnienia z wycieczki i żałują, że trwała ona tylko trzy dni.