Naszą witrynę przegląda teraz 56 gości
Dresdner Striezelmarkt - przedświąteczny wyjazd do Drezna
Wpisany przez Administrator
niedziela, 07 stycznia 2018 16:47

Dnia 15.12.2017 r. chętni z wszystkich klas razem z opiekunami (nauczycielka języka niemieckiego - mgr Anna Królak, mgr Elżbieta Walasek, mgr Joanna Stawicka, mgr Anna Karbowska oraz mgr Aneta Łojowska) udaliśmy się wspólnie na wycieczkę do Drezna, by zaznajomić się z niemiecką kulturą i odwiedzić coroczny, bożonarodzeniowy jarmark – „Dresdner Striezelmarkt”.

Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta razem z przewodnikiem. Zaprezentował on nam panoramę miasta, pokrótce opowiadając o jego historii - jak kształtowały się jego granice oraz architektura. Drezno to naprawdę piękne miasto, pełne wielu zapierających dech w piersiach widoków.

Jakiś czas później dotarliśmy do muzeum Zwinger – barokowego zespołu budynków i jednej z najczęściej uczęszczanych atrakcji turystycznych nie tylko Niemczech, ale i w całej Europie. Zwinger, zaprojektowany między 1710 a 1732 rokiem na zlecenie Augusta II Mocnego, mieści w sobie kilka muzeów. Najsłynniejszy jednak jest Gemäldegalerie Alte Meister, czyli Galeria Obrazów Starych Mistrzów.

Muzeum pełne było wszelkiego rodzaju fascynujących, zabytkowych obrazów i rzeźb – nie sposób było zobaczyć je wszystkie. W środku mieściła się jedna z największych kolekcji malarskich na świecie, zawierająca dzieła takich mistrzów jak Rafael, Rembrandt, Giorgioni, Rubens, Tycjan i Dürer.

Potem przyszedł czas na główną atrakcję - jarmark zaskoczył nas swoim lekkim klimatem, mimo tłumów, poruszanie się po nim było bezproblemowe i przyjemne. O dziwo natrafiliśmy także na swojskie akcenty w postaci Polaków sprzedających nam przepyszne, pieczone kiełbaski! W powietrzu unosiła się woń pierników, wędliny oraz grzanego wina, w której zatraciliśmy się bezpowrotnie. Niektórzy spożytkowali ten czas także na zwiedzanie niedalekiej od jarmarku okolicy miasta, szukając cenowych okazji i pamiątek.

Gdy wracaliśmy do domu, wszyscy byliśmy zadowoleni. Czas spędzony w Dreźnie zdecydowanie można zaliczyć do udanych!