Naszą witrynę przegląda teraz 10 gości 
<< Cze 2017 >> 
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
     3  4
1011
15161718
22232425
2627282930  
Reklama
Mam haka na raka - edycja 3
Wpisany przez Administrator   
środa, 12 maja 2010 19:31


III EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII

Tematyka: rak prostaty

    Pięć „biol-chemistek” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Brzegu, czyli Karolina Banach, Justyna Bartyzel, Laura Jermak, Monika Soroka i Aleksandra Pietrzak. To one właśnie, pełne energii i zapału, stworzyły grupę Argi oculus postanawiając wziąć udział w trzeciej edycji ogólnopolskiej kampanii „Mam haka na raka”. Jest to akcja, której patronują m.in. Minister Zdrowia oraz Sejmowa Komisja Zdrowia. Ma ona na celu przybliżenie społeczeństwu powagi problemu, jakim w dzisiejszych czasach jest nowotwór, a przede wszystkim zachęcenie do profilaktyki zdrowotnej, o której współcześni wciąż niestety wiedzą tak niewiele.

    Przygotowania i prace nad projektem naszej grupy trwały kilka tygodni. W tym czasie przeprowadziłyśmy ponad 12 wykładów wśród różnych brzeskich organizacji (m.in. Klub Garnizonowy, Biuro Urządzania Lasów i Geodezji Leśnej) oraz szkół, opowiadając zebranym o poważnym, choć mało znanym problemie - raku prostaty, którego dotyczy tegoroczna edycja kampanii. Starałyśmy się przekazać jak najwięcej informacji na temat nowotworu, jego rozwoju, przyczyn, sposobów leczenia. Jednak przede wszystkim naszym celem było nie tylko uświadomienie zagrożenia związanego z chorobą nowotworową i zachęcenie do regularnych badań urologicznych, ale również pokazanie, że rak to nie wyrok, a dzięki wsparciu bliskich, nowoczesnej medycynie i sile woli można go pokonać.

    Do akcji włączyłyśmy również lokalne media oraz, dobrze znając popularność portali internetowych, założyłyśmy konto na stronie www.nasza-klasa.pl poświęcone profilaktyce zdrowotnej. Przez cały ten czas, pomimo wielu przeciwności i początkowej obojętności społeczeństwa, nie zrażałyśmy się, wiedząc, że jeżeli dzięki nam chociaż jeden mężczyzna postanowi „odwiedzić” urologa, nasza praca nie pójdzie na marne. Dzięki ciężkiej pracy, pozytywnemu nastawieniu i wsparciu wielu osób udało nam się dostać do kolejnego etapu kampanii, w którym znalazło się ponad 80 zespołów (na blisko 500 biorących udział w akcji). Teraz zadaniem stało się stworzenie kampanii społecznej. Hasło przewodnie grupy Argi Oculus brzmi NAJWYŻSZY CZAS NA PIERWSZY RAZ. Słowa te wielu mogą kojarzyć się dwuznacznie, jednak, co obrazuje zarówno spot telewizyjny, jak i radiowy (które można zobaczyć na stronie kampanii), dotyczą one pierwszej wizyty u urologa, która dla każdego mężczyzny powinna stać się tak samo ważna jak pierwszy pocałunek czy znalezienie pierwszej pracy. 11 maja okazało się, że nasz projekt spodobał się również jury konkursu, dzięki czemu dostałyśmy się do finałowej 10. Tym razem oprócz decyzji jury kluczową rolę odgrywają głosy internautów. Bardzo prosimy o wsparcie! Głosowanie odbywa się na stronie kampanii www.mamhakanaraka.pl do dnia 16.05 (niedziela).

Liczymy na wasze wsparcie!

Karolina Banach, klasa 2b



Poniżej zdjęcia zrobione podczas prac na rzecz programu.

  • zdjęcie 1 - podczas wykładu w brzeskim oddziale BULiGL
  • zdjęcie 2 - po pracach nad tworzeniem kampanii reklamowej
  • zdjęcie 3 - po wykładzie w Publicznym Gimnazjum nr 3 im. Orląt Lwowskich w Brzegu

  •