Naszą witrynę przegląda teraz 34 gości
Wpisany przez Administrator
poniedziałek, 14 czerwca 2010 19:24

WYCIECZKA DO PRAGI 2010

Dzień 26 maja 2010 roku był kolejnym dniem roku szkolnego, ale dla grupy uczniów naszej szkoły rozpoczął się wyjątkowo i bardzo przyjemnie. Miałam to szczęście, że należałam do tej „specjalnej” ekipy, która wyjeżdżała na wycieczkę do Pragi! O godzinie 8.00 wszyscy uczniowie (z klas II „A”, II „C” i I „C”) zebrali się na ul. Jana Pawła II i z wielką niecierpliwością czekali na autokar. Naszymi opiekunami byli wspaniali nauczyciele: mgr Wojciech Wolak (kierownik wycieczki), mgr Aleksandra Podlaha, mgr Krystyna Sternal i mgr Anna Husar. Po ulokowaniu się w autokarze i sprawdzeniu obecności mogliśmy rozpocząć naszą podróż. W trakcie jazdy pilot uczył nas języka czeskiego, co spotykało się z salwami gromkiego śmiechu. Do stolicy Republiki Czeskiej dotarliśmy około godz. 13.30 i od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Nasz pilot – przewodnik był dla nas „bezlitosny” i oprowadził nas po wszystkich ciekawych zakamarkach Pragi. Mimo bolących nóg towarzyszyła nam bardzo miła atmosfera. Szybko słynne stały się „niespodzianki” pana pilota. A były to różne rzeźby i nowoczesne budynki, które nie zawsze spotykały się z zachwytem naszych uczniów, ale powstały na ich temat komiczne anegdoty. Dzień pierwszy zakończyliśmy obiadem (do wyboru: gulasz z knedlikami lub smażony ser) i nocą w hotelu na obrzeżach Pragi, gdzie oczywiście bardzo zabawnie i kulturalnie spędziliśmy wieczór, a obie klasy miały okazję do zapoznania i zaprzyjaźnienia się.

Następnego dnia, po zjedzeniu pysznego śniadania, ruszyliśmy w Pragę. Zdobyliśmy wzgórze Petrin i miniaturę wieży Eiffel’a, z której rozciągał się przepiękny widok na całą Pragę. Mieliśmy także okazję zobaczyć siebie samych w „krzywym zwierciadle”, czyli przeglądaliśmy się w domu luster. Następnie zwiedziliśmy najważniejsze zabytki czeskiej stolicy: Kościół św. Wita, Hradczany (zamek królewski, w którym swe obowiązki pełni prezydent Czech) i oczywiście przeszliśmy prze Most Karola. To właśnie na tym słynnym moście powstały jedne z najlepszych zdjęć grupowych. Kiedy znaleźliśmy się na praskim rynku wszyscy rzucili się w wir zakupów, a niektóre nasze koleżanki zapoznały się przystojnymi Włochami. Po powrocie do hotelu, mimo zmęczenia, wszyscy ponownie świetnie się bawili, a nasi koledzy z klasy I „C” rozśmieszali na każdym kroku.

Ostatni dzień naszej czeskiej wyprawy rozpoczął się pakowaniem i ponownym lokowaniem w autokarze, po uprzednim zjedzeniu śniadania. Wszyscy jednak pocieszali się faktem, iż przed nami cały dzień w Skalnym Mieście – ważnej turystycznie atrakcji Czech. Pogoda była wspaniała i choć wszyscy byli „nieco” niewyspani, to w czasie drogi nikt nie marudził. Skalne Miasto przywitało nas cieniem i spokojem. Mieliśmy okazję zobaczyć ogromne skały, które przedstawiały wiele zaskakujących postaci, m.in. słynnego Karkonosza z familią. W specjalnym miejscu widokowym zrobiliśmy sobie kolejną wspólną „słit focię”, a po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przed granicą mały postój – musieliśmy kupić „Studencką”!

Wszyscy żałujemy, że wycieczka skończyła się tak szybko. Już teraz planujemy kolejny wspólny wypad. Bardzo dziękujemy naszym opiekunom, a zwłaszcza kierownikowi wycieczki!

Marta Pielechata (klasa II „A”)